دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

دانلود آهنگ , SMS , عکس توپ , نرم افزار , فیلم داغ , موبایل 2013 , دانلود عکس و اس ام اس

آهنگ های جدید و نایاب و موزیک ویدئو های جدید در نایس اس ام اس دانلود فیلم های داغ

گیاه دارویی مسواک زخم‌های دهان را ترمیم می‌کند

گیاه دارویی مسواک زخم‌های دهان را ترمیم می‌کند 

http://Nice-sms.blogsky.com/  

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گیاه مسواک حاوی املاح کلسیم به خصوص بی‌کربنات کلسیم است به همین دلیل در استحکام مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان بسیار مؤثر است.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: با وجودی که روز به روز بهداشت دهان و دندان در جهان مطلوب‌تر می‌شود اما بر عکس پوسیدگی دندان و بیمار‌‌ی‌های دهان (لثه) بیشتر می‌‌شود.

وی گفت: مهمترین علل پوسیدگی دندان استفاده زیاد از قندها در مواد خوراکی، کمبود فلوراید و کلسیم و عدم مراقبت‌های بهداشتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: دندان‌ها در سلامت بدن، تغذیه، تکلم، تنفس و زیبایی نقش اساسی برعهده دارند و به همین علت مراقبت‌ از دندان‌ها و دهان (لثه) امری مهم است.

صالحی سورمقی افزود: گیاه مسواک یکی از غنی‌ترین منابع فلوراید در عالم گیاهی است، به همین دلیل در جلوگیری از پوسیدگی دندان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

وی بیان داشت: گیاه مسواک دارای ترکیبات ضد میکروب قوی است همچنین این گیاه ضد پلاک، ضد عفونی کننده و از بین برنده بوی دهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تانن‌ها و اسید تانیک گیاه مسواک ضمن تشدید اثرات ضد میکروبی، باعث سفت شدن و جلوگیری از خونریزی لثه و ترمیم زخم‌های دهان می‌‌شود

وی اظهار داشت: نخستین بار توسط پیغمبر اکرم حضرت ‌محمد (ص) چوب‌های مسواک برای تمیز کردن(مسواک زدن) و سفت شدن لثه توصیه شده است و هنوز در بسیاری از نقاط دنیا در حال استفاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: این گیاه جدیداً مورد تحقیق قرار گرفته است و اثرات شگفت‌انگیزی از آن کشف شده که نشان می‌دهد در جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری دهان و درمان آنها بسیار موثر است.

صالحی سورمقی افزود: درخت مسواک بومی ایران است و به همین دلیل به نام ایران(PERSICA ) نامگذاری شده است. از عصاره این گیاه برای اولین بار در جهان، دهانشویه پرسیکا تهیه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد